Tietoa mainostajalle ›

Mun aarre on sun aarre! – Vaatteet vaihtoon ilman säätöä

30.3.2016

Yhteistyössä Zadaa ja Suomen Blogimedia . Entisessä kodissamme meillä oli sellainen minikokoinen, metri kertaa kaksi -koppi varasto...

Yhteistyössä Zadaa ja Suomen Blogimedia.

Entisessä kodissamme meillä oli sellainen minikokoinen, metri kertaa kaksi -koppi varastona. Sinne ei juuri mitään varastoitu, ehkä juuri ja juuri yhdet talvirenkaat mahtuivat. Sitten me muutettiin tähän kotiin, jossa varastotilaa olikin yhtäkkiä saman verran kuin itse asuntoa.

Suuret varastotilat ovat aiheuttaneet vakavan laiskistumisen. "Mitä me tälle tehdään? Emmää tiiä, viedään vinttiin!" Niin meillä onkin nyt vinttikaupalla jätesäkkejä, joissa on takkeja, kenkiä, paitoja, mekkoja, housuja ja kaikkea mitä ei olla entiseen tapaamme jaksettu viedä kirpparille myyntiin.

Mä olen vakaasti yrittänyt päästä ylimääräisestä tavarasta eroon, mutta kun ne on kerran tuonne vintin uumeniin nakattu, niiden sieltä etsiminen, purkaminen, lajittelu, peseminen ja jälleenmyynti tuntuu valmiiksi jo niin suurelta henkiseltä ja fyysiseltä taakalta, että luovutan heti alkuunsa. Ehkä sitten kun lapset on isompia ja on aikaa? Hah, niinpä!


Somekirppisten myötä olen vähän ottanut itseäni niskasta kiinni ja saanut aikaiseksi laittaa vaatteitani myyntiin heti kun olen jostain vaatteesta päättänyt luopua. Mutta ne somekirppikset. Ah, ne somekirppikset. Av, yv, jono, MMM, up, spk... Huh, ja minä kun nyt vaan tämän tuotteen olisin halunnut viidellä eurolla myydä – ottaako joku vai ei?

Ymmärrän, että helman pituudet ja hartia-hartiat toki kiinnostelee – kukaan sikaa säkissä halua, mutta siinä kun on mitannut jokaisen sauman mitan erikseen, vastannut monimutkaisiin kysymyksiin kankaan joustavuudesta ja lopulta vielä kysynyt neljältätoista jonottaneelta erikseen, että otakko sää tän nyt vai et, niin kun se viidestoista mahdollinen ostaja pyytää vielä tuotteen hinnasta puolet pois ja että kai postitukset saa kaupan päälle, alan miettiä, oliko tämä muutaman euron kauppa aivan koko säädön väärti.

On mulla tietysti myös oikein hyviä ja sujuvia kokemuksia somekirppistelystä, mutta saatte ehkä ajatuksesta kiinni?


Ostajana tykkään erityisesti niistä tiettyjen merkkien Fb-kirppareista, joissa myytävät vaatteet laitetaan kokokansioihin. Vaikken ole mikään merkkiuskollinen, tiedän, että joidenkin merkkien vaatteet ovat usein itselleni istuvia, jolloin juuri sen merkin etsiminen ja vielä oikean koon kansiosta tuottaisi ehkä eniten tulosta ja vähemmän arpomista.

Mutta voisiko asiat tehdä vielä helpommin?

Latasin puhelimeeni suomalaisen Zadaa-sovelluksen, jossa yhdistyy kaikki mitä arvostan nettikaupankäynnissä ja toisaalta taas vähentää asioita, joita... kröhöm, en niin arvosta.

Tuotteen laittaminen myyntiin ja varsinainen myyminen on helppoa. Myös ostajalle oikeiden tuotteiden löytäminen on simppeliä, kun ei tarvitse selailla väärän kokoisia ja tyylisiä vaatteita ja asusteita. Ohjelma toimii älykkäästi osaten kohdistaa optimaalisesti oikeita vaatteita, kenkiä ja muita asusteita myyjältä ostajalle.

Zadaa on siis mobiilisovellus, joka löytää käyttäjälleen istuvat vaatteet yhdistämällä samankokoiset ja samanhenkiset pukeutujat. Sovelluksessa käyttäjät myyvät ja ostavat omia vaatteitaan suoraan vaatekaapista toiseen. Kaikki vaatteen kuvaamisesta maksusuoritukseen sekä toimitukseen asti tehdään puhelimella.


Olen ladannut nyt palveluun muutamat vaatteeni ja kenkäni. Palvelua on helppo käyttää, eikä kämmejä käy ohjelman ohjatessa ja muistuttaessa mahdollisista puutoksista tietojen syötössä. Mikäli tuotteesta kiinnostuneelle tulee kysyttävää, saa kysymyksen kätevästi esitettyä kommenttikentässä.

Vaatteet suositellaan kuvaamaan päällä, jotta kuvasta saisi mahdollisimman selkeän kuvan vaatteen istuvuudesta. Osan vaatteista kuvasin päälläni, mutta osan en – ja sekin on ihan ok! Kun vaate on julkaistu myyntiin, ohjelma etsii ihmisten syöttämien tietojen mukaan vaatteelle parasta mahdollista ostajaa.

Ostajana mieltäni lämmittää se, ettei minun, pallomahaisen persjalan tarvitse tutkia huippumallivartaloisten vaatekaappeja – sieltä kun ei juuri mulle löydy kuin ehkä sopivia sukkia. Omilla kroppatiedoillani ja vaatekoollani varustetut tiedot etsivät kokoiselleni syöttämieni tietojen valossa sopivimmat vaatteet. Sama kengissä – saa selailla vain oman jalankoon mukaisia kenkiä.

Sitä, kuinka tiukoilla kriteereillä ohjelma hakee sinulle tuotteita saa kätevästi säädettyä vaikka lennosta vaatteita selatessa. Myös alunperin syöttämäänsä vartalotyyppiä saa muutettua helposti. Jos vaikka en olisikaan enää yhtäkkiä omena, vaan esimerkiksi tiimalasi – kun oon tota lenkkeilyäkin nyt harjoittanut, hah!



En tiedä, mitä mun vinttisäkeille tulee tapahtumaan, mutta jatkossa alan laittaa heti käyttämättömäksi jääneet vaatteet myyntiin. Helpommaksi se ei ainakaan voisi enää mennä se ja nyt mulla on jo hyvä startti tässä!

Ehkä voisi myös ottaa sieltä vintiltä vaikka vain yhden säkin kerrallaan alas ja alkaa tyhjentää hiljalleen? Okei... no mietitään sitä vielä.

Ja hei sinä minun malliseni, tunikoista ja mekoista tykkäävä leggarimuija! Minä tahdon ostaa sinun vaatteita, tahotko sää minun?

Lataa oma Zadaasi ilmaiseksi App Storesta tai GooglePlaysta!

You Might Also Like

8 kommenttia

  1. Kiitos kivasta blogistasi!

    Olemme jo vuosia kokoontuneet ystävien kanssa kierrätyskahveille, jossa kahvittelun lomassa vaihtelemme ja myymme omia tavaroitamme pois. Ne vaatteet, jotka eivät kelpaa kenellekään menevät suoraan kierrätykseen, joten ne eivät enää palaa kotinurkkiin. Tällä tavalla saa halvalla (käytännössä ilmaiseksi) uusittua vaatevarastoaan ja pääsee eroon turhista tavaroistaan helposti. Tosin jos haluaa enempi rahaa vaatteestaan, on helpompi pyytää sitä tuntemattomalta... P.S. Pidämme erikseen lastentarvikekierrätyskahveja, joista taas vaatteet ja tavarat päätyvät eri reittejä pitkin esimerkiksi Viroon lastenkotiin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Tommonen on ihan älyttömän hyvä idea! Me ollaan kans joskus meinattu! Tosin mulla on ehkä yks mun kokoinen ystävä ja kaikki muut on jotain kolmikutosii. Lastenvaatteita ollaan toki ahkerasti kierrätetty kavereiden lapsilla – niitä mun ei ole just tarvinnut ees uusia ostaa. Ja just sain ison ikeasäkillisen kaverilta taas. Meiltä on menny eka esikoisen vaatteita (jotka oon jo saattanu saada kavereilta) sinne, se on käyttänyt vuoden nuoremmalla lapsellaa ja nyt ne tuli meidän kuopukselle taas! Sairaan hyvä kun on just noin vuoden välein näitä lapsia, niinku porrastetusti! :D Mäki oon nakannut jo monta kassillista hyväntekeväisyyteen vaatteita, jotka ei oo sitten syystä tai toisesta käynyt jollekin! Mutta noi vaihtiskahvittelut – tosi jees! <3

      Poista
  2. Voi että, oisit varmaan aika lailla mun Zadaa-kaksonen, oon nimittäin bongannut kuvistasi ainakin pari samaa mekkoa kuin itselläni on! Hyvä maku siis :) Ja kropassakin on mistä ottaa kiinni!

    VastaaPoista
  3. Kiitti vinkistä! Äärimmäisen hyvä keksintö - nyt vaan kaapit tyhjiksi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noni, mahtavaa! Eipä kestä! Joko myit kaiken? ;)

      Poista
  4. Innoittamanasi minäkin hyppäsin Zadaa-porukkaan tänään. Ja uskokaa pois, yhdet kengät jo myyty! (Ostin tosin jo yhdet toiset kengät ja laukun tilalle, ettei sitä rahaa ihan hirveästi taidakaan tulla tänne ;D ) Mutta anyways, hitsin hyvä ajatus, peukut täältä! P.S. itkin lohdutonta lapsen itkua, kun näin Conversesi ja totesin, että liian isot minulle :'( Olisi muuten lähtenyt heti ostoskoriin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jes, hienoa! Ja voi ei Consseja! Ne on kyl aika pienet kolmeysit – siks myynki – joten ehkä sittenkin? Paat vähä... ööh pumpulia kärkiin! :D

      Poista

Hae

 

 

Ruokablogien kärki