Tehdään leivistä taidetta!

23.2.2017

KAUPALLINEN YHTEISTYÖ. Flora & Suomen Blogimedia . Leipä. Voisiko olla arkisempaa asiaa? Vaan NYT tehdään siihen muutos! Kasvi...

KAUPALLINEN YHTEISTYÖ. Flora & Suomen Blogimedia.

Leipä. Voisiko olla arkisempaa asiaa? Vaan NYT tehdään siihen muutos!

Kasvien voimalla -testitiimistä päivää! Viime viikolla tuunattiin Floraa (kuulostaa ehkä inasen pervolta, mutta ei ole pahasti) ja tällä viikolla haasteena oli kehittää Flora-leipä, elikkäs #floraleipä. Tähän yllytän teidät kaikki muutkin kohta mukaan, koska siitä voi voittaa huikean palkinnon, mutta ensin esittelen oman #floraleipäni.

Minä olen hurja leipämuija. Jos voisin, söisin leipää aina vain. Vatsani on eri mieltä, mutta onneksi olen löytänyt kasapäin hyviä gluteenittomia vaihtoehtoja, jotka näyttävät sopivan minulle.

Himoitsen aina, eritoten näin keväisin avokadoa, joten minun leipäni lähti suoraan siitä liikkeelle: Kuha on paljon avokadoa. Lisäksi olen hullaantumut siemeniin, joita on ihana ripotella noin joka paikkaan. Pähkinät ovat toinen, mutta nyt ajattelin siemenien olevan kätevämpiä.

Oletteko nähneet somessa niitä ihania-ihania smoothie bowleja ja puuroja, jotka ovat kuin taidetta? No, minä ajattelin, että ne on jo niiiin 2016 ja päätin, että koristeltu leipä on vuoden 2017 juttu.

Eikä siis lapsille mitään niitä silmät ja suu -hommia, vaan aikuisille! Tällä voi tehdä vaikutuksen niin yökyläilijöihin kuin kahvitteluvieraisiinkin. Ja on oikeasti aika simppeli, mutta näyttävä!

Joten saanen esitellä: minun #floraleipäni, laiskan naisen smoothie bowlin, nevöfoget.


Avokadon lisäksi tässä on päällä kurpitsansiemeniä, seesaminsiemeniä ja ah, niin terveellisiä chia-siemeniä.

Levitteenä Floran vegaanista margariinia ja leipä on paahdettu gluteeniton vaalea leipä. Omenat ovat tuomassa hapokkuutta ja avokadon päälle tietysti pannaan inasen sitruuna- tai limemehua ja ehdottomasti tiraus suolaa. "Ken ei avokadon päälle suolaa ole pannut, ei ole sen kokonaisvaltaista tyydyttävyyttä saanut", kuten Aristoteleskin sanoi. (Ei kyllä sanonut.)

Ja nyt olisi sitten sun vuoro! 

Ideoi oma Flora-leipäsi ja postaa kuva luomuksestasi Instagramiin 13.4. mennessä! Merkitse se hashtagillä #floraleipä.

Osallistumalla kisaan voit voittaa paikan itsellesi ja kahdelle kaverillesi Alex Nurmen kokkikouluun!

MUSTA OIS NIIN IHANAA NÄHDÄ, MILLAISIA LUOMUKSIA KEKSITTE! Luovuus rohkeasti kukkimaan ja kauniiden leipien tekoon!

NAMaste.

You Might Also Like

1 comments

  1. Kaunis annos tosiaan lisää ruokahalua. Hauska haaste!
    http://westendmum.fi

    VastaaPoista

Hae