Lasten suusta se totuus jne.

7.5.2017

Pidempään lukeneet ovat jo kuulleet juttuja kahdesta kummitytöstäni. Toinen on jo täysi-ikäinen – mikä on täysin mahdotonta, sillä itsekin ...

Pidempään lukeneet ovat jo kuulleet juttuja kahdesta kummitytöstäni. Toinen on jo täysi-ikäinen – mikä on täysin mahdotonta, sillä itsekin muistaakseni täytin vasta 18 – ja toinen on yhdeksän. Tiedä sitten, mistä tuollaisia muijia tulee, mutta he ovat... sanotaanko, melko sanavalmiita. 

Muutama tunti kumman kanssa vain ja ns. korvaamattomia hetkiä on syntynyt roppakaupalla. Koska aion isona olla hyvin raskas "silloin kun sinä olit pieni" -tyyppi, joka kertoo väsymykseen asti uudelleen ja uudelleen samoja lapsena sanottuja letkautuksia, aion myös kirjata täten eiliset tähtihetkemme ylös. Ettei pääse ainakaan unohtumaan.

Yhdeksänvuotiaan kummitytön parhaat eilen:

1) Keskustelu minun iästäni:

"Minkä ikänen sä niinku oot?"

"34-vuotias"

"Aa, okei. Näytät kyl ihan 39-vuotiaalta."


2) Keskustelu minun tyylistäni:

"Mun pitäis mennä kattoo itselleni jotain uusia kenkiä"

"Joo, mä ymmärrän miksi sä haluut uudet. Noi kengät ei yhtään sovi noiden sun vaatteiden kaa. Ei millään pahalla."


3) Kummitytön ja mummin keskustelu yökyläilystä:

"Mummi, missä mä sit niinku nukun?"

"Sä voit nukkua siinä ison sängyn toisella puolella ja mummi toisella"

"Okei... No tota voitko sitten pliis olla kuorsaamatta. Ku yleensä vanhukset kuorsaa aina."


Mut hei: 


Lue myös:

You Might Also Like

0 comments

Hae