Opin tänään nuorisokieltä

28.3.2015

Näin tänään 10-vuotiasta sukulaispoikaani. Jos silloin kun minä olin nuori, trendisanoja olivat siisti ja cool (tai siististi cool, ehhe), ...

Näin tänään 10-vuotiasta sukulaispoikaani. Jos silloin kun minä olin nuori, trendisanoja olivat siisti ja cool (tai siististi cool, ehhe), niin nyt ne ovat semi ja pro


Näitä sanoja voi käyttää tosi monella eri tapaa. Niitä voi tiputella yksinään johonkin lauseeseen tai ihan rohkeasti peräkanaa: "Kato, täst tuli ihan pro", "tää on ihan semi pro". Myös pelkät semi tai pro voivat ilmeisesti muodostaa lauseen. 

Minulle jäi vähän vielä auki kyseisten termien oikea käyttötapa, mutta pari asiaa kuitenkin ymmärsin: Ne ovat ehkä adjektiiveja ja että nuoriso on nykyään tosi ammattimaista, tai ainakin melkein, vähän, jonkin verran tai aika paljon ammattimaista. 


On hyvä, että tällainen entisajan nuorikin pääsee taas ineen skeneen (okei kukaan ei enää sano noin). Aion ottaa nämä sanat välittömästi käyttööni.

Nyt kuitenkin lähden tästä ihan prona semisti nukkumaan, että jaksan huomenna olla semipro äiti, kun lähdemme virpomaan semihienojen vitsojen kanssa, jotta saisimme prosuklaamunia seminaapureilta. Semi hyvää yötä kaikille!


You Might Also Like

3 comments

  1. Haha, apua, mä käytän tosi paljon noita molempia sanoja! :'D Eka tuli mieleen, että yritänkö mä olla joku sairaan teini, mutta kun asiaa mietin, niin en ole kyllä ainoa (siis ikäiseni, en kuule tätä esimerkiksi vain töissä). Ehkä se on joku helsinkiläinen juttu? Nou?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihhii! Eiku kyllä mäki oon kuullut joissain yhteyksissä noita käytettävän, mutta että kaikki on semproota, nii ei nyt kai sentäs, sano turkulaine? :D

      Poista
  2. No ei sentäs! Ja musta se on joko semi tai sitten pro. Mikään ei ole semipro. En ole sekakäyttäjä.

    VastaaPoista

Hae