Asioita, joista tiedät tulleesi vanhaksi

1.10.2018

1. Vaihdat vaatteet heti kotiin tultuasi Ihmettelin aina teininä äitini tapaa vaihtaa heti kotiin päästyään kaikki kiristävät ja puristava...

1. Vaihdat vaatteet heti kotiin tultuasi

Ihmettelin aina teininä äitini tapaa vaihtaa heti kotiin päästyään kaikki kiristävät ja puristavat vaatteet mukavampiin. Toimistovaatteet tuolin reunalle, tilalle oloasu. Itsehän nukuinkin nuorena rintaliiveissä ja farkuissa, joten äitini tapa tuntui todella keski-ikäiseltä.

Nyt ymmärrän. Niin ymmärrän.


2. Puheissasi nousee esiin aika ajoin "Jyrki", eikä se tarkoita ketään ihmistä

Muistaahan kaikki Jyrki-ohjelman! Aikakautemme mullistavimman INTERAKTIIVISEN shown (opin sanan tarkoituksen tuon ohjelman vuoksi).

Kuinka moni myöntää kirjoittaneensa fanikirjeitä sinne?? Itsehän lähetin modernisti fakseja.


3. Kaikkien asioiden käyttömukavuus

Olipa ostoksessa kyse vaatteista, kengistä, polkupyörästä, autosta, sohvasta tai sängystä, mikään – toistan: mikään – ei mene käyttömukavuuden edelle.

Siinä missä ennen viitsi kävellä trendikkäillä, joskin helvetin paskoilla kengillä, nykyään oston ehtona on käyttömukavuus – toki yhdistettynä tyylikkyyteen.

Haha, ketä minä huijaan. Oikeasti vaan käyttömukavuuteen.

(On mulla tyylikkäitäkin kenkiä.)

(Ei ole.)


4. Pipo

No jos ei lasketa tiettyjen genrejen muotia, missä pipo on aina sisälläkin päässä, niin ei nuorena sellaista käytetty. Eikä ne näemmä käytä vieläkään. Saa olla pakkasta neljäkymmentä astetta ja taivaalta saa sataa vaikka jäisiä mummoja, mutta pipoa ei laiteta päähän.

Itse taas iloitsen heti ns. pipokauden alkamista. Menen myös tätä nykyä välittömään ahdistuspaniikkiin ulkoillessani, jos ei pipo lämmitä herkkiä korviani ja palelevaa, vanhuudenryppyistä päänahkaani. Sisälläkin pidän pipoa, jumalauta.


5. Vieläkin yllättäen kotioveen koputettaessa mietit, onko tv-lupa voimassa

Tai radiolupa, mutta sitten olet jo tosi vanha.


6. Kerrot nuorisolaislle mielelläsi vanhoista asioista, joita nuoruudessasi oli

C-kasetti, lankapuhelin, CD-levyt, kirjoituskone ja se saatanan faksi.


7. Kukkaron paksuus

Enkä edes tarkoita valitettavasti rahaa.

Vanhemmiten pelkkä kukkaro vie yhden laukun verran tilaa. Siellä pitää olla Plussakortti, S-etukortti, kaikkien vaateketjujen bonuskortit, lounaskortit neljääntoista eri lounaspaikkaan, kirjastokortti, salikortti, lasten harrastekortit, koko perheen kela-kortit, työpaikan kulkukortti ja kas kun ei vielä eläkeläiskortti.


8. "Silloin kun minä olin nuori!"

Jep, mene eläkkeelle, mene suoraan eläkkeelle kulkematta lähtöruudun kautta.


You Might Also Like

11 comments

  1. Tästä unohtui yksi aivan totaalisen JÄRKYTTÄVÄ juttu : se kun voi sanoa, että "Mulla on 20 vuoden kokemus x:stä" Melkein soitin vanhainkotiin jo paikkavarausta kun sanoin tämän.

    VastaaPoista
  2. Äää, apua, mä olen ollut vanha jo ainakin 15-vuotiaana! Paria kohtaa lukuun ottamatta kaikki täsmäsivät jo siinä iässä! D:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samoin! Ja mä kerran noin 15-vuotiaana kiedoin tanssitunnilta tullessani pitkät kalsarit päähäni koska pipo oli unohtunut. Ja mä oon muuten niin vanha etten oo koskaan katsonut Jyrkiä, koska se oli joku nuorisolle suunnattu ohjelma :- D

      Poista
    2. Ai nii ja mä en oo koskaan pelännyt tv-lupatarkastajaa koska mulla oli opiskelija-asunnossakin tv-lupa. Nih. Näin syntymävanha minä olen ;-)

      Poista
  3. Tähän on pakko lisätä vielä asia, joka tuli kuin vahingossa esiin jutellessani yhden kaverin kanssa piiiitkästä aikaa. Se, kun muistelette jotain yhteisiä illanviettoja, reissuja tai mitä vaan tapahtumia, ja niistä ei olekaan vuosi tai pari vaan enemmänkin 10-20 vuotta.... Voi apua!

    VastaaPoista
  4. Totesin tänään pojalleni, että äiti itse kävi eskarissa 30 vuotta sitten! Ajattelin kyllä samalla, että on tää mun eskarilaisen äiti vanha :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Metusalem täällä... mä valmistuin ekaan ammattiini 30 vuotta sitten...

      Mutta joo hyvin nämä pitää paikkansa.

      Poista
  5. Muutamaa kohtaa lukuunottamatta kaikki on täsmännyt jo 7-vuotiaana! Vaihdoin aina kotiin tultuani ekana farkut collegeihin! Enkä käytä korkkareita enää kuin juhlissa. Mutta olenkin aina ollut vanha sielu. Viihdyn paremmin mummojen seurassa kuin teinien :D P.s. Eläkeikään vielä 45 vuotta

    VastaaPoista
  6. Kirjastokortti best <3 :)

    VastaaPoista
  7. Mulla on monetkin tyylikkäät kengät. Mä en vaan käytä niitä, kun ne on ihan paskat jalassa :D

    VastaaPoista
  8. Tjaa. Mä oon 29 ja selkeästi vanha. 🙈

    VastaaPoista

Hae