Sopii kuin tissi silmään

15.3.2015

Mä pyydän nyt heti kättelyssä anteeksi tätä postausta. Mä olen tosi-tosi väsynyt. Mutta silti haluaisin sanoa, että kun tämä elämä nyt pyö...

Mä pyydän nyt heti kättelyssä anteeksi tätä postausta. Mä olen tosi-tosi väsynyt.

Mutta silti haluaisin sanoa, että kun tämä elämä nyt pyörii tässä vauvan imettämisen ja kakkavaippojen välissä, niin ajatuksetkin pyörivät aikalailla tissihommissa. Siksi mulla on nyt tullut muutama sanonta mieleen ja haluaisin jakaa ne teille. En tiedä miksi. Kukaan ei ehkä tiedä.

Sen verran vielä pohjustan äsköisen pohjustamisen lisäksi, että näitä siis tulee mulle mieleen aina öisin, kun on ihan semmosessa puoliunessa ja yrittää tähdätä sitä tissiä sinne vauvan suuhun. Välillä se osuu korvaan. 



Sitten mainitsin tämän tissisanonta-asian eräässä tammikuisessa postauksessani ja sekös kirvoitti tyypeiltä tuolla Instagraminkin puolella lisää sanontoja. Ihan älyhyviä. Nappasin nekin mukaan.

Noniin, oletteko valmiita? En minäkään. Tässä silti:

Parempi tissi poskella, kuin kymmenen oksalla.

Kel tissi on, se tissin kätkeköön.

Se joka tissiä toiselle kaivaa, se itse siihen lankeaa.

Tissi imijäänsä kiittää.

Sitä tissillä silmään joka vanhoja muistelee.

Ei tissi miestä pahenna.

Tissi se on pienikin tissi.

Sopii kuin tissi silmään.

Tissi on enne.

Okei. Siinäpä ne sitten. Thank you and good night!

Tissi.

You Might Also Like

25 comments

  1. Tissi-ilo, paras ilo.
    Pistäpäs tissiä toisen eteen.
    Tissi vanhin voitehista.
    Tissit on sielun peili.

    Joo, mäkin oon väsynyt.
    Ja nyt tän takia alkoi päähän tulvimaan tissi-biisejä..
    "Sä kasvoit tissi kaunoinen.."
    Jne. Jne.

    Öitä.

    VastaaPoista
  2. Mun ipana nukkuu parhaiten tissi nimenomaan silmässä. Sit öisin soi päässä " tissi, tissi, lipputangon tissi, pikkutytön silmään paiskautui" :D
    (Lapinlahden lintujen lipputangon nuppi)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaha! Mulla muuten soi toi biisi kans usein päässä. Miksi, kysyn?! Ehkä se oli jotenkin tosi kova hitti meidän lapsuudessa?

      Poista
    2. Jännää! Mulla ei oo mitään muistikuvaa et olisin sitä biisiä edes varsinaisesti kuullu, mutta jostain syystä se soi päässä jatkuvalla syötöllä.
      Mut monikäyttönen biisi, meillä on myös vaipanvaihto-, ruokailu-, ja pukemisversiot :D

      Poista
  3. Ahahaa aamuni on pelastettu, ai että mitkä naurut sain :'D kiitos!! :D

    VastaaPoista
  4. Hahahaa. Harkitsen vakavasti näiden käyttöä! Kiitos tästä. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Anna mennä vaan! Sopii tilanteeseen kuin tilanteeseen! ;)

      Poista
  5. Nauroin niin kovaa, että vauva heräsi. Voihan tissi.

    VastaaPoista
  6. Ahhhahahhaa tää oli hyvä :'D Samastuin eniten tuohon "tissi se on pienikin tissi" -kohtaan, koska tilannehan on täällä päin imetyksen loputtua luokkaa "tyhjät nahkarukkaset" :D

    VastaaPoista
  7. Mutta tuo kuva. Koira vinkkaa silmää, ja mä voisin vannoa että täällä on ollut kuva jossa emäntänsä näyttää samalta!? Look-a-like?
    Sus-anna

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Todellaki! Ja varsinkin toi mun ja koiran yhteinen hoikkuus... ööö...

      Poista
  8. :DD naurattaa. väsyttää.

    VastaaPoista
  9. En kestä!! :D Nauran vedet silmissä ja yritän olla herättämättä vauvaa :'D

    VastaaPoista
  10. Muahhahhaa! XD. Juuri oikeata tekstiä tässä syöttöpuuhissa ollessa.

    VastaaPoista
  11. Taidan olla ikäni perusteella ikiväsynyt, imettämiset ovat täysin unohtuneet, mutta sanaleikkinä tämä tissittäminen kolahti niin hyvin, että yöllä unettomana pyöriessäni teki mieli veisata virsiversioita aiheesta - "ystävä sä tissien, katso minun pienihin" - hyi minua syyntakeetonta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä repesin ihan täysille tolle sun virrelle! Ja arvaappa onko se soinut siitä asti mun päässä! Ja mun miehen, koska lauloin sitä sille! :D

      Poista
  12. Kuu tissistä kesään!

    VastaaPoista

Hae