Ikea-opas

22.7.2015

1.  Keksi tarve jollekin tavaralle . 2. Päätä lähteä Ikeaan.*  3. Lupaa ostaa vain se yksi tarvitsemasi tavara. 4. Saavu Ikeaan. ...


1. Keksi tarve jollekin tavaralle.

2. Päätä lähteä Ikeaan.* 

3. Lupaa ostaa vain se yksi tarvitsemasi tavara.

4. Saavu Ikeaan.

5. Kierrä yläkerta, vaikket mitään sieltä tarvitsekaan.**

6. Syö lihapullat. 

7. Kierrä alakerta. Ota ostoskärryt, vaikka et niitä tarvitsekaan.***

8. Poistu kassalta vähintään 150 euroa köyhempänä.

9. Huomaa, että unohdit ostaa sen alkuperäisen tavaran.

10. Syö hodari, osta Daim-karkkeja.

11. Mene kotiin ja asettele uudet tavarat äkkiä paikoilleen, ettei puolisosi huomaa niitä.

12. Jos puoliso kuitenkin huomaa, lahjo se hiljaiseksi Daim-karkeilla.

* Kohdat 1 ja 2 voidaan asetella myös päittäin.
** Onneksi kiersit, koska löyty vaikka mitä!
*** Onneksi otit myös kärryt, koska ois ollut tosi hankala kantaa käsissä ne kaikki tavarat!

You Might Also Like

18 comments

  1. On näitä juttujasi niin hauska lukea..:DD

    VastaaPoista
  2. No niinpä, mä hiukka oikaisin, ja kohta 5. jäi välistä, ja ne mun tarvitsemat jutut ois ollu just siellä keittiöosastolla, niitä ei myytykään alakerrassa. Söin kyllä lihapullat (ja bongasin sut), mutta joudun siis menemään Ikeaan uudelleen ja suorittamaan listan kokonaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Bongasit mut, apua! :D Toivottavasti en kaivellut nenää tai tehnyt jotain muuta urpoa.

      Nii eiks oo ikävää, ku jotkut tilpehöörit onkin siellä ylhäällä, eikä siellä alhaalla, missä pitäis? Ihme hämäystä! ;)

      Poista
  3. Meillä mieskin osaa tuon. Kerran mä pistin sen ostamaan syöttötuolia mummolaan.. sillä oli kassillinen kaikkea sälää sen lisäksi :,D
    mutta pääsen ikeaan pian, koska suunnataan teiän hoodeille ja siitä kemiöön, mulla on huolella laadittu ostoslista tietokoneella jo ja se (valitettavasti) ei oo ihan lyhyt

    VastaaPoista
  4. Meillä mieskin osaa tuon. Kerran mä pistin sen ostamaan syöttötuolia mummolaan.. sillä oli kassillinen kaikkea sälää sen lisäksi :,D
    mutta pääsen ikeaan pian, koska suunnataan teiän hoodeille ja siitä kemiöön, mulla on huolella laadittu ostoslista tietokoneella jo ja se (valitettavasti) ei oo ihan lyhyt

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oh, tuommosessa päiväretki-Ikeassa on ihan oma tunnelmansa. Ihana! Kyyyllä meilläkin miehellä joskus kans karkaa ikeoinnit käsistä, mutta enempi mulla! :D

      Poista
    2. tosi tunnelmaa, ehkä pääsen vaan vauvan kanssa ja mies ja lapset tehkööt mitä lystää sen ajan ;D
      olin ihan että JEE, kun puhuttiin ikean tulosta jyväskylään, mutta hei noutopisteikea. myynnissä huimat 100 erilaista tuotetta. pillejä pussilakanoita, yhdenlaisia laseja, jotain lautasia. kaikkea saa tilata, postikulut 30e, kun ikean nettisivuilta taitaa maksaa 8e..
      en mä pettynyt oo, ENPÄ.

      Poista
  5. Joka kerta. Joka. Jumalan. Kerta. Ja aina vähintään paketti servettejä ja sitten kotona huomaa, että siellä odottaakin jo 8 avaamatonta servettipakettia. Mulla on sellainen vedenpitävä tekosyy käydä Ikeassa, että se on ainut paikka mistä näillä huudeilla saa näkkileipää tai puolukkahilloa. Sillä tekosyyllä voikin sitten käydä servettiostoksilla ja syömässä niitä lihapullia ja ostamassa niitä suklaalevyjä...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. MULLAKIN ON TOI SERVETTIHOMMA! Hahahaaa! Nyt oon laittanut itselleni ostokiellon, ja eilenkään en ostanut, vaikka tiirailin kyllä niitä taas sillä silmällä...

      Poista
  6. Eh, niiin totta. Nytkin olisi parin pikkujutun tarve, mutta en vaan uskalla lähteä sinne Ikeaan...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, se on paha mesta... aina lähtee lapasesta. Mut rohkeesti vaan meet silti! Tällai askel kerrallaan ku täs oppaassaa! ;)

      Poista
  7. Tein tänään just noi kaikki.
    Mirka

    VastaaPoista
  8. Niin perus! Lähdin maanantaina palauttamaan yksiä verhoja Ikeaan..toteutin koko sun listan, paitsi pääsin alle satasen, koska hyvityskortti :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jeee! Hyvin toimittu! Ja tavallaan jäit voitolle, koska ei menny ees satasta! ;)

      Poista
  9. Voi ei, mulla toi sama musta-valkokuvioinen loota ja sama lasten vessajakkara. Muista kamoista en puhelimen näytöltä tiiraamalla saanut selvää, joten mysteeriksi jää oliko tää kuitenkin mun ostoskassi...
    Hauska opas. Toimin sen mukaan. Paitsi kasvissyöjä syö jonku random couscous- tms. annoksen, ei synny siitä valitettavasti yhtä voimakasta makumuistoa Ikea-suhdetta voimistamaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha! Noi lootat on muuten hyviä! Pari mennyt tosin jo rikki taaperon kovassa käytössä, mutta muuten on varsin oivia lelusäilytykseen!

      Hei mä olin kuulevinani, et Ikeasta sais nykyään kasvispyöryköitä, mut varmaksi en osaa väittää. Minun piti tämmösenä puolikasvissyöjänä (? :D) kysyä niitä, mun hätäännyin ruuhkasta ja unohdin.

      Poista

Hae