Siivouskuume

8.8.2015

Tuli joku jännä puuska. Ensin aloin pestä pyykkiä ja siitä intoutuneena vaihdoin myös koko perheen lakanat. No ei siinä. Sitten päätin pestä...

Tuli joku jännä puuska. Ensin aloin pestä pyykkiä ja siitä intoutuneena vaihdoin myös koko perheen lakanat. No ei siinä. Sitten päätin pestä vessan ja pyyhkiä pölyt. Lopulta löysin itseni selkä hiessä hinkkaamasta kaapinovia ja lattioita – tosin ilman imurointia, koska mikäpä sen hauskempaa kuin pestä hiekkaisia ja pölyisiä lattioita. 

Onneksi kaverit piipahtivat kahville, niin loppui tuollainen sekoilu.

Ehdin jo ihmetellä, mistä moinen maaninen siivousvimma johtui – ei ollenkaan minun tapaistani nääs – ja kelasinkin, että mulla on pakko olla kuumetta tai jotain. 

Fahrenheit, koska taapero itte.

No selvisi, että mulla ei ollut, mutta taaperolla oli. Että kai se niinkin voi vaikuttaa? 

Nyt kuitenkin laskettiin rätit, mopit ja pyykit käsistä ja ässähdettiin sohvalle katsomaan piirrettyjä. Tilattiin pitsaa ja juotiin vähän mehua. Molemmat lapset nukahtivat ja minä ihmettelen yllättävän puhdasta kotia ja silittelen kuumeisen taaperon kiharoita. Voi mun piäntä. <3

You Might Also Like

2 comments

  1. Vastaukset
    1. Kiitos! Ja ilmeisen pikainen olikin! Ei ollu muuten aamulla tietoakaan lämmöstä! Joku jännä hetkellinen lämmönnousu, koska ei oo ollut mitään flunssaoireita tai mitään muutakaan! Ja hetkessä vielä ohi. No, parempi näin! :)

      Poista

Hae